Dicţionar de onomatopee (review)

Azi am dat peste un proiect fain al NINJAL (Institutul Naţional de Limbă şi Lingvistică Japoneză), un dicţionar de onomatopee japoneze.

Spre deosebire de alte dicţionare, acesta oferă exemplele în context, ceea ce îl face mult mai util, după părerea mea.  În plus, tot site-ul este în limba japoneză, deci poate fi, în sine, un exerciţiu bun de limbă. Din câte am văzut, nu are încă foarte multe intrări (cam 50-60), dar mi se pare un început bun.  

Fiecare intrare are patru secţiuni:
1. utilizări concrete, cu tot cu varianta lor audio(どう使うか)
2. exemple în context(文例)
3. exemple în conversaţie, şi acestea cu varianta audio (会話を読んでみよう)
4. varianta în manga(マンガを見よう).

În mare, cam tot ce-ţi trebuie ca să-ţi intre în cap şi să rămână acolo😛. 

Iată şi un exemplu, dacă încă nu v-am convins: がやがや(gayagayaEnjoy🙂


Lasă un răspuns

